zondag 19 februari 2017

LEGO Candy Machine

Het was weer tijd voor een nieuwe uitdaging. Daarom ben ik toen weer aan het denken geslagen. Wat moet ik nu weer bouwen om bij mensen een glimlach op het gezicht te toveren? Ik vind het leuk om LEGO te combineren met echte voorwerpen dus zeg maar "out of the LEGO box". "Hebbes" een snoepautomaat! Maar welk snoepje dan? Al snel kwam ik op het idee van de snoeprolletjes (plaatje linksonder) aangekomen bij de winkel kwam ik erachter dat deze alleen in een gemengd assortiment snoepjes worden verkocht en ik wil natuurlijk enkel de rolletjes. Gelukkig vond ik de mini rolletjes Mentos (rechtsonder) ook leuk natuurlijk maar wist eigenlijk niet eens dat deze bestonden.


Hieronder is het eindresultaat van de machine te zien een snoepjes silo met een mechanisme om de snoepjes per stuk uit te geven op het moment dat de hongerige persoon zijn hand uitsteekt onder de machine.

De hand van de gebruiker wordt gedetecteerd door de ultrasoon sensor (wit grijze sensor aan de voorzijde) hieronder. Wanneer de gebruiker zijn of haar hand onder de uitsparing steekt zal de machine tot leven komen en je op een snoepje trakteren. Toevallig vond ik ook een steentje met een extra set ogen. Vond ik wel toepasselijk een dubbel paar ogen...

 Aandrijving...

Finishing touch een klepje om de silo af te sluiten....

Ook nog de Nederlandse vlag in het model verwerkt...

Ervaring heeft mij geleerd dat het belangrijk is een goede gebruikersinstructie mee te leveren bij een nieuw apparaat. Hieronder het stappenplan voor de gebruiker...

Action... hieronder wordt de complete functionaliteit gedemonstreerd.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten