zondag 8 mei 2016

's Werelds mooiste Gerbera's. Moederdag 2016

Het is natuurlijk weer moederdag dan is het natuurlijk zaak een cadeau voor mama te maken dan ben ik natuurlijk niet te flauw om Hannah hierbij te 'helpen' zodat ze mama iets speciaals kan geven.

Het was natuurlijk even bedenken wat er gemaakt moest worden. Vorig jaar voor mama's 360ste vermaanddag had Hannah een tegeltje beschilderd met haar handen. Dit was voor mij wel een spannende ervaring omdat die gekleurde handjes alles kunnen besmeuren met die vrolijke kleurtjes. Hannah was toen overigens nog geen jaar. Maar ik dacht het goed voorbereid te hebben we doen het op het waskussen zodat ik die in ieder geval kan schoonmaken mocht alles onder gesmeerd worden. Na de artistieke uitspattingen van Hannah heb ik snel met de universele billendoekjes haar handjes afgedaan. Maar toch was er veel verf onder de nagels achtergebleven mama had wel gezien dat de nagels vies waren maar kon de relatie tussen de knutselpraktijken gelukkig niet leggen. Lekker verbaast gedaan over haar vieze nagelrandjes waarna het detective werk van mama weer was gaan liggen. Na het geven van het cadeau viel het natuurlijk allemaal wel op zijn plek en wist ze ook direct waar deze vieze nageltjes vandaan kwamen. Daarom dacht ik deze keer iets te doen zonder verf zodat deze sporen in ieder geval niet terug te vinden zijn mijn onnozele blik op de vieze nageltjes zal deze keer direct mislukken.

De bloemen waar ik mama Joyce het gelukkigste mee maak zijn Gerbera's je kent ze vast wel, anders zie hieronder.
Daarom maken we deze keer bloemen met in plaats van de stamper een foto van Hannah. Zelfs als de bloemen zouden mislukken vallen ze nog in de smaak de de toevoeging van die fotootjes.

Dus begonnen even alles verzamelen gekleurd papier kleurpotloden schaar en uiteindelijk nog wat meer dit is in ieder geval nodig voor mijn genomen stap 1.

Hannah lekker aan het kleuren gezet....
Maar het is ook zo leuk de kleurtjes te laten vallen en terug te stoppen in het doosje....
Maak ik ondertussen de stengels van de bloemen....

Een vaas....
Vaas iets te hoog....
Dat past al beter....
Bloem blaadjes knippen....
Genoeg blaadjes....
Vouwtechniek....
Kniptechniek en resultaat....
Nog wat extra kleuren....
Vouwen met de kleurzijde naar binnen zodat de blaadjes uiteindelijk naar boven komen....
Nog meer bloem blaadjes....
Ander kleurtje....
De laatste....
Zorg dat je dit afval goed verstopt. Ik denk dat een grote aanwijzing is op knutsel activiteiten. Ik heb het zelf in een kartonnen verpakking verstopt en zo weer in de papierbak. Eigenlijk zijn deze afvalstukken al mooi!
De volgende stap is om foto's uit te zoeken met allerlei verschillende gezichtsuitdrukkingen van Hannah. Deze foto's zal ik dan afdrukken bij zo'n zelf bedieningsfoto printer. Maar eerst dan die foto's. Ik ben zelf ook benieuwd hoe mooi deze 's werelds mooiste Gerbera's er uitkomen te zien!

Uiteindelijk heb ik even de mogelijkheid gehad de foto's te printen. Pfff.... die computer was echt super sloom ik ben best geduldig maar omdat dit exact binnen een tijdslot moest passen om niet gesnapt te worden door mama kwam het niet echt goed uit. Maar uiteindelijk natuurlijk allemaal goed gekomen. 
De gezichtjes van Hannah uit de foto's geknipt....
 De bloemstengels en vaas vastgeplakt....
 Blaadjes erbij, wel iets minder dan ik had gepland....
 Bloem 1 compleet geplakt....
Door onderzijde van het blaadjes dubbel te vouwen en daar lijm aan te smeren krijg je het mooie effect dat de bloem 3D naar buiten komt....
 Lijm aanbrengen....
 Dit was alles wat over was van de geknipte bloem blaadjes....
 Alle bloemen geplakt....
Best leuk maar een steuntje zou wel leuk zijn gelukkig had ik nog wat karton van een Zweedse meubel gigant....
Onhandige zijden eraf snijden....
 Rechthoek overhouden....
1 zijde insnijden om over te buigen....
 Test van steun, kan nog iets compacter....
Compacter maken....
Bloemen op steun plakken.... Ik heb geprobeerd de lijm aan te brengen achter de foto's en andere attributen om te voorkomen dat het papier gaat golven.
Het eind resultaat....

Je begrijpt dat dit bericht wat vertraagd wordt gepubliceerd omdat mijn grootste volger (mama) dan direct ontdekt wat Hannah voor moederdag gaat geven.

Mocht dit artikel je geïnspireerd hebben? Heb je vragen? Heb je Tips? Dan vind ik het leuk om iets van je te horen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten