dinsdag 24 mei 2016

Aquascape boom

In mijn Superfish aqua 40 aquarium had ik ooit een boom bedacht. Hiervoor heb ik toen gebruik gemaakt van mos, dit mos is uiteindelijk helaas helemaal overwoekerd door draadalg. Zie hieronder de foto van het moment dat ik het net had ingericht.
Het padje met het witte grind is door de slakken verplaatst door de gehele bak daarom heb ik besloten dit eruit te halen.

Hieronder zie je het uitgangspunt met enkel de boomstam. De volgende bewoners zijn er nu gehuisvest Rasbora Maculata's, Vuurgarnalen, een Appelslak en een Sulawesi slak.
Het idee is deze keer om de boomstam om te draaien en op de uitstekende takken Anubias nana vast te binden. Deze plant is wat steviger en zal minder snel overwoekerd worden door de draadalgen.

De benodigdheden...
 Oude steen die ik gebruikt heb om de stam te verzwaren losgeknipt...
 Kale stam...
 Anubias nana schoongemaakt met als besmeurde blaadjes verwijderd...
Aan de vlakke zijde bevestig ik als stevige basis een roostertje van een aquarium drijvend kweekbakje. Om dit te kunnen bevestigen boor ik gaatjes door de stam (2mm)...
2 bevestiging gaatjes...
Vislijn door de gaatjes gemanouvreerd...
 Stevig vastgebonden...
 Stabiliteitstest, ja hij blijft stevig staan...
 Verdelen van de plantjes (Anubias nana)...
 Resultaat alle plantjes vastgezet...
 Installatie in aquarium, echt stoffig...
 Dit is het resultaat nadat het stof is gedaald...
Het is nog een beetje kaal dus nu maar wachten tot het wat voller wordt. Van Joyce heb ik begrepen dat het nog lente is en de bomen nog niet volledig in het blad staan.
Er zitten in ieder geval al vier garnalen op de boom te zonnen. Het voordeel wat ik al wel zie is dat de garnalen beter in beeld zijn in vergelijking met de boom met mos.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten