zondag 22 mei 2016

Spirograph HEMA

Tijdens de moederdag shop activiteiten liepen we door de HEMA en toen viel mijn oog op het volgende pakketje, het is een klein setje met spirograph tandwielen voor de prijs van maar 1 Euro. Spirograph ken ik nog van vroeger dus deze mogelijke sprong terug in het verleden is deze Euro zeer zeker waard?



Ik heb natuurlijk alle mogelijke patronen geprobeerd zie hieronder het resultaat.





Bij mij is dit setje in ieder geval heel erg in de smaak gevallen.
Je denkt ahhh klein setje ben je zo mee klaar maar als je al deze patronen wilt tekenen ben je toch nog wel eventjes zoet. De oude spirograph heeft waarschijnlijk veel meer combinaties maar voor dit kleine setje vind ik het echt indrukwekkend. Sommige vormen zijn toch lastiger om te volgen dan verwacht dan schiet je weleens uit maar ja.
Het is heel anders dan de Spirograph die ik van vroeger ken hierbij werd je pen of potlood op 1 positie binnen het tandwiel gehouden maar hier beweeg je met je potlood langs de omtrek van het gekozen figuurtje. De terugkerende vormen van zijn in ieder geval wel veel diverser dan bij de oude spirograph omdat niet vloeiende vormen getekend kunnen worden.
HEMA - niet vloeiend patroon

Spirograph MB Creation - vloeiend patronen (Deze set kwam ik overigens "toevallig" tegen op de Meimarkt in Tilburg voor maar 50 Eurocent.)

Wil je weten of dit ook iets voor jou is? Doe dan de test (-; en beantwoordt de volgende vragen met ja of nee:

Vind je het leuk om gewoon lekker bezig te zijn en zo je gedachten opzij te zetten?

Vind je het leuk blanco vellen vol te tekenen?

Vind je het leuk om je pen helemaal leeg te krassen?

Vind je het leuk je te verwonderen over de resulterende patronen die eruit komen 'rollen'?

Test beoordeling:
0x ja; Helaas! Blijkbaar niets voor jou.
1x ja; is toch leuk om eens geprobeerd te hebben.
2x ja; proberen meer dan waard.
3x ja of meer; dit kan je niet missen 'bucket list'

Ik kan trouwens niet zeggen dat ik de sprong terug naar het verleden heb gemaakt maar heb in ieder geval wel plezier gehad aan al dat gekras het werkte bij mij in ieder geval heel ontspannend!

1 opmerking: